“Het vernieuwde cliënt- en verwantenportaal ziet er duidelijk en overzichtelijk uit” 

Careander wil graag op een makkelijke manier toegang geven tot het Elektronisch Cliënt Dossier. Dit past ook binnen de nieuwe strategische koers van Careander, waarin samenwerking een belangrijk uitgangspunt is. 

Inzage in het cliëntendossier kan al vanaf 2019. In samenspraak met de klankbordgroep van cliënten en verwanten is gekozen om over te stappen naar het portaal van Caren. Met deze overstap zijn er mooie nieuwe mogelijkheden. Zo kan er vanuit Caren gereageerd worden op rapportages, een afspraak gemaakt worden in de agenda en kan het zorgplan digitaal ondertekend worden. 

Cliënten en verwanten die al bekend waren met het gebruik van het portaal zijn uitgenodigd om over te stappen. Voor nieuwe gebruikers is het nu een mooi moment te starten. Een animatie en uitleg over Caren is te lezen op onze website.  Om gebruik te gaan maken van Caren, kan je contact opnemen met de Persoonlijk Begeleider.

Ervaringsverhalen
Marjo Sikkers is verwant en deelt graag haar ervaring: “Het nieuwe portaal van Careander is nu voor mij, als verwant, beschikbaar. Wat een verademing in vergelijking met het eerdere portaal. Het ziet er mooi, duidelijk en overzichtelijk uit. Ik kan reageren en een ‘levensverhaal’ schrijven, dat zijn pluspunten. Ik heb 1 klein minpuntje en dat is dat ik alleen een melding krijg als er iets in berichten wordt geschreven en niet als de ‘gewone’ rapportage wordt ingevuld. Conclusie: ik ben heel blij met Caren! 

Ook is Caren te gebruiken door cliënten, wat vaak positief wordt ontvangen. Mariëlle Lentjes is projectleider voor Caren en vertelt: “Een cliënt die sinds kort gebruik maakt van Caren was blij verrast. Zij kan nu het Zorgplan digitaal ondertekenen. Een hele mooie toevoeging in het gebruik.” 

Project ONS 

Vanaf 2022 werkt Careander met het Elektronisch Cliënten Dossier ONS. Cindy Wille, projectleider project Careander start met ONS: ”We zijn blij dat het project volgens planning is verlopen. Het werken met ONS is even wennen, maar over het algemeen zijn de reacties positief. We zijn blij dat we met de koppeling met Caren een bijdrage kunnen leveren aan een goede samenwerking en communicatie met verwanten.”