Let op: Aanmeldstop

Voor Ons Portaal worden geen nieuwe aanmeldingen verwerkt. De komende tijd ligt de focus op de voorbereidingen op het nieuwe client- en verwantenportaal Caren, en het overzetten van huidige gebruikers. Vanaf half juli 2022 kunnen nieuwe aanmeldingen gedaan worden (via de pb-er).

Op deze pagina kun je wel alvast lezen over Caren en bekijken of het iets voor jou is.

Wat is Caren?

Careander bewaart gegevens in Ons Dossier. Hierin staat alles wat er voor en over jou als cliënt is geschreven door je begeleider. Denk hierbij aan rapportages, jouw agenda en jouw zorgplan. Careander vindt het belangrijk dat jij direct toegang krijgt tot jouw gegevens. Als jij een wettelijk vertegenwoordiger hebt (een gezaghebbende ouder/voogd, curator/mentor) dan lezen zij (ook) mee.

Het inzien van gegevens kan heel gemakkelijk met Caren. Het geeft direct toegang tot het dossier. Met Caren heeft iedereen dezelfde informatie. Hierdoor kunnen we beter samenwerken en jou beter ondersteunen. Dit sluit aan bij de visie van Careander: wij vinden openheid en samenwerken belangrijk.

 

Hoe gebruik je Caren?

Voor Caren log je in op een website met een gebruikersnaam en wachtwoord. Dat kan op een computer, tablet of telefoon. Na een aanmeldgesprekje met de persoonlijk begeleider krijg je een mail met aanmeldgegevens.

In gesprek

Je kunt vragen hebben als je jouw rapportages leest. Misschien begrijp je iets niet of vind je dat het niet klopt wat er staat. Het is belangrijk om hierover te praten. Dit kan met je begeleider en met je familie of andere verwanten. We doen dit met respect voor elkaar.

Wanneer je Caren gaat gebruiken worden basisafspraken  met jou en jouw verwant besproken. Hierin staat hoe cliënten, verwanten en begeleiders met elkaar omgaan. Deze afspraken zijn vooral bedoeld om met elkaar in gesprek te gaan. Als er specifieke afspraken nodig zijn dan worden die opgenomen in het zorgplan.

Hoe kan ik me aanmelden?

Aanmelden kan tijdelijk niet. Zodra dit wel weer kan,  kan jouw begeleider uitleggen hoe het werkt. De komende tijd worden eerst de cliënten en verwanten overgezet die het portaal al gebruikten. Nieuwe aanmeldingen worden vanaf half juli 2022 aangenomen.

Aanmelden gaat altijd via jouw persoonlijk begeleider. Er vindt altijd eerst een driehoekgesprek met jouw begeleider plaats, als je jezelf of een verwant wilt aanmelden voor Caren.
Wanneer de persoonlijk begeleider jou heeft aangemeld dan ontvang jij of jouw wettelijk vertegenwoordiger (ouder met gezag/voogd, mentor/curator) een mail. Hierin staat een uitnodiging om Caren te gebruiken met een activeringscode, een handleiding en de basis -afspraken.

Vragen, wensen of meldingen

We horen het graag als je vragen hebt over Caren. Je kunt dan alvast het volgende doen:

– bekijk de Veelgestelde vragen & antwoorden hieronder
– stel jouw vraag rondom aanmelden aan een begeleider
– stel jouw vraag over Caren zelf of meld een storing via portaal@careander.nl

Veelgestelde vragen en antwoorden
Op een aantal vragen hebben we alvast een antwoord gegeven. Bekijk deze hier.