As magnesium wounds heal, the pain was gone and tooth, and the tooth would like to remove. I washed as follows: take a small amount of magnesium solution in the mouth and swallowed more rinsing. In addition, reduce the intake of sugar, honey, and go to suhofrukty.Lyagte in the stomach, feeling suction-themes - the movement of the chest or abdomen. Firmly press the chin on the pillow and the bed has a hard enough cushion and little (or nothing), they feel the pressure on the chin. The nose can i buy wellbutrin sr should not depend on the pillow. So, lying face down and press the chin on the pillow hard - the movement of the belly and chest is stopped, it is a type of ice cream. You can press his chin on his fist or the back of his hand. You can try to open your mouth and muscle tension in the lower jaw to tighten the pressure on the chin a fist and remain in this position for as long as I do not want to breathe.
De Postkamer

Kleterstraat 21-23

3862 CA Nijkerk

De Postkamer is een Grand-Café, bakkerij en cadeauwinkel in het voormalig postkantoor van Nijkerk. De Postkamer ligt aan de rand van het centrum en op loopafstand van het station. Achter het restaurant is een creatief atelier. De Postkamer is een prettige ambiance om in te werken. Gezellig en functioneel ingericht en gericht op de wensen en mogelijkheden van iedere individuele medewerker. De intensiteit en wijze van de begeleiden is afhankelijk van de vraag van de medewerker. Het elkaar helpen, samen werken, vraagt een bijdrage van de begeleider én de medewerker.

Groepen

  • Grand Café: de medewerkers die voor de bediening kiezen hebben een verzorgd voorkomen en weten de gasten correct te benaderen. Van de medewerkers wordt gevraagd dat zij enige mate van flexibiliteit hebben. Met de juiste begeleiding en aansturing is het voor velen mogelijk om een goede gastheer of gastvrouw te zijn. De medewerker moet verstaanbaar zijn voor de gasten en moet een bestelling op kunnen nemen en kunnen uitserveren.
  • Keuken: hier worden de maaltijden bereid. Deze werkplek vraagt om een zekere mate van stressbestendigheid, productkennis, het beheersen van de snij technieken, hygiëne en inzicht. Het streven is om de gerechten zo zelfstandig mogelijk te bereiden.
  • Bakkerij: hier worden de zelfgebakken producten voor het Grand Café gebakken.  Het wegen en meten van de ingrediënten vraagt om bepaalde vaardigheden. Herhalingsgerichte activiteiten maken dat het bakken of deelhandelingen daarvan, een haalbare activiteit voor velen is. Op deze werkplek is minder last van piekmomenten en is de werkdruk redelijk te hanteren. Er is weinig tot geen contact met gasten en klanten. Het is wel vooral staand werk.
  • Winkel: hier worden cadeauartikelen verkocht. (o.a. zelfgemaakt in de ateliers) Er wordt met name een beroep gedaan op de sociale vaardigheden van een medewerker. Het leggen van contacten met klanten is een belangrijke vaardigheid waarin iemand moet willen leren.
  • Atelier: in het atelier is een afwisselend aanbod. Textiel, schilderen, handwerken, houtbewerking, toegepaste kunst, etc. De medewerker wordt ingezet op die dagen die het meest bij zijn vaardigheden en interesse past. Het creatief atelier is voor een aantal medewerkers een “rustpunt” in de drukke (horeca) week.
  • Huishouding: de huishouding ondersteunt de vaste huishoudelijk medewerkers van De Postkamer met schoonmaken, strijken, etc. Enig inzicht in deze werkzaamheden is wenselijk. Dit werk vraagt wel een fysieke belasting.
  • Nije Veste: De Nije Veste is het gezondheidscentrum in Nijkerk. Er zijn daar een aantal werkplekken in de kantine en een werkplek als assistent van de huismeester. Dit zijn plekken waar de begeleiding niet op afroep aanwezig is. Het is een mooie  voorbereiding voor mensen die in de toekomst willen doorstromen naar een werkplek in het bedrijfsleven.
  • Jobcoaching: is voor cliënten die de mogelijkheid en de wens hebben een werkplek in het reguliere bedrijfsleven of maatschappelijke instellingen te gaan vervullen. De Jobcoach begeleidt het proces van dagbesteding/werk, naar een (vrijwilligers) werkplek binnen een bedrijf. Op deze werkplek is de jobcoach op afspraak aanwezig. Samenwerking en begeleiding zal grotendeels vanuit de gekozen werkplek plaatsvinden.

Omgeving

  • Gelegen tegen centrum Nijkerk.
  • Dichtbij openbaar vervoer en station.

Bijzonderheden locatie

  • Grotendeels rolstoeltoegankelijk.
  • Wij stimuleren ieder, waar mogelijk, met eigen vervoer te komen. Waar dit niet mogelijk is, kan de cliënt met een indicatie voor vervoer, gebruik maken van de taxi. De afstand tussen wonen en dagbesteding is niet meer dan 10 km en is praktisch haalbaar voor Careander.
  • Werktijden in groepen: Winkel en horeca; ma. t/m do. 9.00-16.00 uur of van 10.00 tot 17.00 uur/vrijdag tot 21.00 uur(verdeeld over een vroege en late dienst)/zaterdag van 9.00- 17.00 uur.
  • Andere werkplekken van 9.00 uur tot 16.00 uur.

Doelgoep

  • 18 jaar en ouder.
  • Cliënten met licht of matig verstandelijke beperking.
  • Cliënt dient minimaal te kunnen leren door nadoen en herhaling.
  • Cliënt moet tegen een stootje kunnen, niet bang zijn soms vies te worden en tegen lawaai kunnen.

Financiering

  • Benodigde indicatie: WLZ, PGB, WMO beschikking via gemeente.
  • Financieringsvorm :ZIN, WMO, PGB.

Wachtlijst

  • Voor de actuele wachtlijstinformatie, kijk hier.
  • Bekijk hier de mogelijkheden om te komen werken bij De Postkamer.

Meer informatie

Voor meer informatie en aanmelden: Telefoon: (0341) 46 78 20, e-mail: info@careander.nl

Stage informatie: Anne van Varik: a.vanvarik@careander.nl en e.vanrijn@careander.nl

Vrijwilligers: Marjan Geurts: postkamer@careander.nl